Instagram & TikTok sunt exponenții acestui trend, dar Facebook (cu stories), chiar și Pinterest, SnapChat & YouTube (cu shorts) și alte rețele de nișă care mai încearcă să penetreze piața vor merge în aceeași direcție din cauza attention span-ului tot mai mic al consumatorilor.
…într-o cursă pentru un share of pocket mai mare din bugetele brand-urilor dar și pentru a-și crește relevanța în partea inferioară a funnel-ului de marketing. Facebook are de multă vreme formate de reclamă dedicate și social shops iar pixelii deja s-au antrenat extrem de mult, Instagram a dezvoltat poate cel mai mult în ultimul an funcțiile de ecommerce (inclusiv checkout-ul în platformă), TikTok a anunțat de asemenea funcții speciale în acest sens din Q1 2022.
Crește nivelul de educare, experiența și așteptările brand-urilor de la aceste tipuri de campanii pe toate rețelele sociale. Cred, de asemenea, că folosirea creatorilor de conținut devine o soluție viabilă to “get community / social media right” pentru brand-uri. Extrem de multe brand-uri nu au capacitatea inhouse și nici chiar cu agenții să creeze content interesant și adaptat fiecărui mediu social în parte. Așa că “outsourcing-ul” creării de conținut digital către digital content creators poate fi o soluție viabilă. În timp ce brand-urile care au fost early adopters ai trend-ului de influencer marketing, sunt pregatite să scaleze în 2022 și vor putea să aloce o felie serioasă din bugetul lor în această zona, inclusiv cu așteptări de ROI pozitiv.
To be continued…
2 / 9 – Facebook
3 / 9 – Instagram
4 / 9 – TikTok
5 / 9 – Social Ads
6 / 9 – YouTube
7 / 9 – Google Ads
8 / 9 – Google Organic / SEO
9 / 9 – Other Digital Trends