SMART este cuvântul magic cu care Google sucește mințile “marketerilor” de secol 21. Bineînțeles că “marketerul” SMART este cel care crede și nu cercetează sistemul. Cel care crește scorul de “optimizare” al campaniilor și respectă întocmai recomandările #BigBrother. Evident, inteligența artificială și machine learning-ul sunt beneficii enorme în optimizarea livrării reclamelor în mediul online, iar datele pe care sistemul Google le poate corela din zeci de surse sunt foarte valoroase. Totuși, este important ca orice client care cumpără reclame online în 2022 să înțeleagă capcanele și care sunt prioritățile duopolului de advertising global. Iar prioritatea ZERO este să-și crească veniturile. Și fac asta DIRECT din marja business-urilor, încercând să acapareze maximum de buget pe care un brand este dispus să-l cheltuie. Apoi vine pentru ei profitabilitatea (în funcție de ce produse de advertising cumpără clienții) și abia apoi rezultatele campaniilor și valoarea adăugată oferită. Unul din pericolele cele mai mari, mai ales pentru business-urile medii din online sau dependente de mediul online pentru generarea de vânzări, în 2022 este dependența crescută de produsele celor doi jucători globali. Agențiile, care ar avea rolul să ghideze clienții în acest context, din ignoranță, propriile limitări sau interese, eșuează în general să-și ia acest rol în serios sau nu sunt ascultate, deseori neavând omologi cu know-how echivalent la celălalt capăt.
Jucătorii mari vor simți nevoia să treacă la nivelul următor în 2022, pentru a măsura calitatea lead-urilor sau vânzărilor generate de mediul online. Calcularea Customer Lifetime Value și deciziile bazate pe date, statistici și research nu mai sunt mofturi ci necesități.
Chiar dacă Google (Chrome) a amânat deja de câteva ori eliminarea suportului pentru 3rd party cookies, momentul va veni oricum în 2023 iar brand-urile ar trebui să se pregăteasca din timp pentru această mișcare. Evident, sistemul Google Ads va pica, din nou, în picioare (acesta fiind și motivele amânării).
Un trend pe care nu îl văd întâmplându-se în următoarele 12 luni dar pentru care toți ar trebui să ne pregătim este dispariția cuvintelor cheie din criteriile de targetare pe Search. Pare anacronic și paradoxal pentru Google Search, dar sunt într-un punct în care e mai profitabil pentru ei să fie așa, iar poziția de monopol îi ajuta big time.
Cum te poți adapta cu brand-ul tău:
To be continued…
8 / 9 – Google Organic / SEO
9 / 9 – Other Digital Trends