#Blockchain, #crypto & #NFT‘s
…sunt #BuzzWord-urile anului în lumea de business și tehnologie. Toate 3 au aplicabilitate și în marketing, dar dintre toate, conceptul de NFT are cele mai mari șanse să schimbe ceva decisiv în advertising din două perspective: (1) modul în care creatorii de conținut de orice natură își monetizează creațiile și (2) oportunitățile deschise pentru brand-uri de a face bundle între produse sau servicii și asset-uri digitale. Manifestarea fenomenului #NFT va fi în 2022 limitată în România la numărul relativ mic de adopteri. Totuși, asta nu împiedică brand-uri (mai ales dintre cele cu public GenZ sau young millenial) să facă pași în această direcție pentru în căutarea de free publicity sau pentru a crea avantajele early adoption-ului.
Trend-ul de #Gamevertising
…este în plină dezvoltare și încă foarte departe de a-și fi atins potențialul. Câteva brand-uri locale au văzut potențialul și fac pași în direcția publicului de jocuri dar domeniul e atât de vast încât e loc de mult mai multe campanii, inițiative, tactici, etc.
Contopirea online cu offline
#Digital înseamnă de mai mulți ani mult mai mult decât mediul online de consum de conținut. Lumea digitală a ieșit din browser-ul de laptop/desktop și s-a extins către telefoanele / device-urile mobile iar acum, prin IoT intră în viața noastră în cele mai neașteptate moduri. Marketing-ul nu are cum să nu fie disrupt de acest lucru. În 2021 am văzut deja aparate care fac sampling în locul promoterilor sau retaileri unde îți poți face cumpărăturile cu ajutorul aplicației de mobile în magazin pentru un checkout mai facil la casă. 2022 va aduce tot mai multă tehnologie în procesul de promovare al unui business la fiecare nivel al funnel-ului.
Aplicațiile de delivery
Odată cu restricțiile pandemice majoritatea oamenilor ocupați și cu venituri peste medie din marile orașe (adică publicul țintă cel mai dorit de toate brand-urile) au fost forțați să testeze aplicațiile de #delivery. Aceste noi business-uri de tehnologie și logistică au căpătat o forță incredibil de mare în raport cu retailerii și producătorii, fiind noii intermediari în drumul către consumator. Puterea lor va crește în 2022, atât timp cât statele nu învață să reglementeze rapid potențialele oligopoale din piețele de tehnologie. Ca orice schimbare, aceasta aduce și amenințări și oportunități. În primul rând, ceea ce înțelegeam până acum prin ecommerce în România se va schimba. Acum, absolut toți jucătorii offline pot genera vânzări ”online” cu eforturi minime.
Cum te poți adapta cu brand-ul tău:
- Stai la curent cu conceptele noi din domeniul blockchain și încearcă să înțelegi cum funcționează și ce aplicabilitate pot avea în industria ta. Nu trebuie să-ți fie teamă să testezi, altfel riști să fii late to the party atunci când va veni adopția de masă.
- Dacă publicurile tale țintă își petrec timp semnificativ în anumite (tipuri de) jocuri gândește-te dacă sau în ce mod brand-ul tău se poate asocia cu acest univers pentru a căpăta vizibilitate sau favorabilitate.
- Nu uita că #digitalizarea începe cu modelul de business și cu produsul sau serviciul tău. Cu cât mai mult vei aduce procesele online, conectate direct cu utiizatorul, și automatizarea în procesul de vânzare, cu atât își crești și șansele de a face marketing digital eficient.
- Dacă nu îți permiți dpdv logistic și operațional să ai canale proprii de distribuție digitale către consumatorii tăi, găsește rapid o modalitate de adopție optimă pentru modelul tău de business a noilor intermediari în drumul spre client, și anume aplicațiile de delivery.
Acesta a fost ultimul articol din seria de #DigitalTrends pentru 2022. Toate celelalte articole aici:
Sper că ți-au fost de ajutor. Contactează-mă dacă te pot ajuta să adopți instrumentele și tehnologiile digitale în promovarea brand-ului tău.