Site sau pagină de Facebook?

Cu peste peste 8.500.000 de utilizatori si 88,15% rata de penetrare in randul internautilor din Romania, Facebook a devenit un instrument extrem de eficient pentru promovarea brand-urilor, a freelancerilor sau a intreprinderilor mici si mijlocii. Vezi mai jos de ce, cum si in ce situatii o pagina de Facebook iti poate aduce rezultate mai rapide si mai concrete decat un website. 

Investesti un buget initial mai mic

Spre deosebire de un website, o pagina de Facebook nu necesita o investitie financiara initiala. Atunci cand vrei sa-ti dezvolti un site pentru afacerea ta, ai nevoie de programatori, servere, cunostinte de baza ca sa poti vorbi aceeasi limba cu furnizori tai, si de mentenanta si optimizari frecvente care sa imbunatateasca platforma astfel incat sa se adapteze fiecarui dispozitiv de pe care poate fi accesata (mobile, tableta, laptop etc).

Facebook este gratuit si ai nevoie de putin timp ca sa construiesti o pagina pentru business-ul tau:  iti trebuie doar o poza de profil si o poza de cover si poti deja sa treci la implementarea strategiei de crestere si de promovare. Ai si optiunea de a investi in campanii sponsorizate si Facebook Ads, insa bugetul este, in general, mult mai mic decat cel pe care e important sa-l ai in vedere atunci cand construiesti un website de la zero.

Facebook incurajeaza interactiunea constanta cu audienta

Retelele de socializare sunt permisive din punct de vedere al comunicarii bidirectionale, in timp ce un website permite doar comunicare unidirectionala, dinspre companie catre consumator. Aceasta deschidere catre interactivitate le permite companiilor sa participe la discutii continue, in timp real cu clientii lor, sa raspunda la intrebari din grupuri de profil si chiar sa incheie noi parteneriate atunci cand gasesc o oportunitate favorabila.

Facebook inseamna feedback instant si raspunsuri rapide in cazul situatiilor negative. Pe scurt, pe Facebook poti rezolva situatii de criza rapid si prelua feedback direct de la clientii tai. Aceasta posibilitate aduce un avantaj major, mai ales pentru companiile care se afla la inceput de drum si au nevoie sa invete rapid cum sa-si adapteze si imbunatateasca produsele si serviciile.

Reteaua de socializare are la baza un model pe care l-am putea defini ca P2P – people to people – si ajuta brandurile si companiile sa-si contureze o personalitate cu trasaturi si caracteristici umane, personalitate cu care utilizatorul sa poata empatiza si interactiona la nivel emotional. Pe Facebook, fiecare postare este o poveste cu care utilizatorul tau poate sa se identifice.

Publici articole la fel ca pe orice Blog

De multe ori, un website are nevoie si de o sectiune de Blog cu un calendar si continut editorial, prin intermediul caruia ofera informatii valoroase audientei. Acum aproximativ un an, Facebook a regandit functionalitatea Facebook Notes pentru a permite utilizatorilor sa publice articole la fel ca pe oricare alt blog. Poti posta materiale care sa includa informatii despre business-ul tau, despre serviciile si/sau produsele pe care le pui la dispozitia clientilor, despre noutati si actualizari de industrie, despre cei mai activi clienti ai tai si chiar detalii despre mecanismele si regulamentele concursurilor pe care le desfasori. Aceasta functie este vitala si apropie si mai mult pagina de  Facebook de functionalitatile unui site, cu mentiunea ca inca nu poti segmenta postarile in categorii, asa cum poti face pe orice Blog.

Facebook Live ca modalitate de transmisiune live

O imagine este mai atractiva decat un text scris si aduce cu sine mai multe click-uri si vizualizari din partea audientei. Facebook Live ajuta la comunicarea rapida, in direct, a informatiilor si noutatilor legate de business-ul tau. Functionalitatea este gratuita pentru fiecare utilizator de Facebook, asa ca tot ce iti trebuie este un smartphone si o conexiune decenta la internet. Audienta ta se va implica mai mult in ceea ce comunici datorita sentimentului de autenticitate si a posibilitatii de a interactiona live.

Poti gandi sesiuni de Q&A daca vrei sa te pozitionezi ca expert in industria ta, poti filma echipa care lucreaza si ceea ce se intampla in cadrul companiei, poti oferi tips&tricks celor care te urmaresc astfel incat sa poata face si ei ceea ce faci tu. Asta iti va creste numarul de fani care te vor urmari atunci cand vor sa fie la current cu noutati din industrie si astfel vei avea un plus de credibilitate atunci cand discuti si negociezi contracte urmatoare.

Luand in considerare functionalitatile integrate de Facebook in ultima perioada si timpul pe care utilizatorii in petrec zilnic pe reteaua sociala, atat interactionand cu prieteni cat si cu branduri, platforma este din ce in ce mai generoasa din punct de vedere al modalitatilor de promovare a serviciilor si produselor.

Mai mult, incepand cu luna august 2016, Facebook a schimbat design-ul paginilor de business si repozitionarea elementelor te duce cu gandul direct la un site. De exemplu, poza de profil este mai mare, mai clara si mai curata, navigatia in pagina este mai simpla pentru ca exista mai multe taburi vizibile in partea stanga a paginii, butoanele de Like, Message si Share au fost repozitionate, iar butonul de Call-to-Action este mai proeminent.

Daca te gandesti sa dezvolti un site pentru afacerea ta, gandeste-te bine inainte si vezi daca o pagina de Facebook nu ar fi suficienta pentru inceput. Asta nu inseamna ca, daca ai un nume de brand (si recomandarea mea este sa ai unul), nu e bine sa-ti cumperi domeniul .ro sau .com aferent si, atata timp cat prezenta ta online include o pagina de Facebook, sa faci redirect catre ea.

In 2016 am organizat mai multe training-uri despre cum sa folosesti Facebook corect pentru a-ti promova afacerea, astfel incat sa obtii rezultate concrete. Acest training poate fi un inceput excelent pentru o strategie de succes in social media.

Daca esti printre cei care detin un business pentru care e suficienta o pagina de Facebook, te invit sa te abonezi la newsletter-ul meu sau sa ma urmaresti pe Facebook astfel incat sa afli cand voi programa urmatorul astfel de training.

In masura in care e de interes pentru tine, gasesti mai multe informatii si inscrieri aici: http://workshop-facebook.cipriansusanu.ro/

Te astept!

Articole Recomandate