Impactul lansării IGTV asupra comunicării de brand

În timpul unui eveniment organizat în San Francisco, Instagram a anunțat lansarea IGTV – o secțiune dedicată exclusiv conținutului video de lungă durată. Această secțiune este disponibilă atât în aplicația de Instagram sub un tab nou cât și prin intermediul unei aplicații individuale. Platforma permite utilizatorilor să încarce și să vizioneze videoclipuri verticale cu o lungime de până la o oră. IGTV este produsul prin intermediul căruia Facebook lansează cea mai mare provocare adresată YouTube până în prezent.

În ceea ce privește impactul asupra brand-urilor, IGTV reprezintă un canal nou de promovare care se diferențiază prin afișarea de conținut premium din punct de vedere calitativ, care are totodată un potențial mare de reach organic așa cum au avut inițial atât Facebook cât și Instagram.

Un avantaj major pe care IGTV îl aduce brand-urilor este reprezentat de posibilitatea de a adăuga link-uri în descriere, acesta fiind totodată un punct de diferențiere față de opțiunile oferite de Instagram.

Un alt beneficiu în ceea ce privește comunicarea de brand este dat de durata videclipurilor de maximum 60 de minute, recomandarea fiind ca acestea să aibă o durată de la 3-5 minute până la 10-15 minute, similară vlog-urilor disponbile pe YouTube, astfel încât audiența să aibă acces la informațiile dorite într-un timp scurt și să nu-și piardă interesul cu privire la mesajul transmis.

Video-urile verticale reprezintă atât o oportunitate cât și o provocare în ceea ce privește comunicarea de tip storytelling pentru brand-uri. Acest format implică un mod de filmare focusat pe subiect și mai rafinat tehnic, oferind o interacțiune mai apropiată a brand-ului cu audiența pe care o vizează.

IGTV nu include în prezent și reclame, însă estimez că acestea vor fi lansate în viitor. Consider că în prezent Facebook urmărește să obțină o masă critică de adopters urmând să testeze viitoare funcționalități în platformă. Estimez că această masă critică va fi atinsă într-un timp scurt luând în considerare numărul de aproximativ 1 miliard de utilizatori globali și peste 1 milion de utilizatori din România ai aplicației de Instagram.

IGTV reprezintă un nou canal de amplificare al conținutului video generat de brand-uri în principal către generațiile tinere (ex: Generația Z), generații care sunt într-o mai mare măsură familiarizate cu Instagram-ul și cu formatul video vertical. Recomand ca brand-urile de lifestyle să utilizeze această nouă aplicație regulat în următoarea perioadă pentru a testa răspunsul audienței la acest conținut.

Așa cum spuneam și la începutul anului, consider că Facebook transmite un business proposition din ce în ce mai valoros către creatorii de conținut – atât brand-uri consacrate cât și brand-uri personale sau vloggeri – ajutându-i să monetizeze și previzionez că aceștia vor migra în număr tot mai mare dinspre YouTube.

Articole Recomandate