Google AdWords devine Google Ads și schimbă paradigma abordării advertising-ului digital

Google AdWords reprezintă în continuare principalul instrument de promovare online utilizat de business-uri mici și mijlocii la nivel local. În prezent, odată cu anunțarea rebranding-ului și a lansării unor noi funcționalități care facilitează implementarea de reclame, platforma trece prin una dintre cele mai mari transformări survenite după lansarea oficială.

Cu toate că la o prima vedere această schimbare reprezintă un simplu rebranding și lansarea unei noi interfațe de lucru în timp ce motorul din spate rămâne același, în realitate noutățile anunțate de Google reprezintă un prim demers dintr-o nouă abordare a companiei în ceea ce privește clienții finali.

Ca punct de impact asupra brand-urilor, rebranding-ul și schimbările anunțate de Google reprezintă o măsură așteptată de către advertiseri având în vedere faptul că utilizarea în continuă creștere a dispozitivelor mobile a generat o nouă modalitate de consum de publicitate. În prezent obiectivele companiilor care implementează campanii pe Google nu se mai concentrează prioritar pe numărul de click-uri și pe conversia pe site ci sunt extinse și la numărul de click-to-calls din interfața motorului de căutare, numărul de instalări de aplicații sau conversiile generate de un videoclip pe care un influencer îl publică pe canalul său de YouTube.

Astfel, noua abordare anunțată de Google nu se mai concentrează pe campanie sau pe produsul promovat ci pe obiectivele business-ului care pot include, printre altele, un număr specific de telefoane directe, de programări stabilite sau de video views. Din acest punct de vedere, implementarea și administrarea campaniilor devine mai facilă pentru companiile de dimensiuni reduse care dețin resurse restrânse de timp sau de buget pe care să-l poată investi. Acestea vor implementa campanii din interfața default numită Smart Campaigns, interfață disponibilă advertiserilor care investesc bugete reduse în reclame.

În ceea ce privește brand-urile mari, compania a dezvoltat Google Marketing Platform, instrument care se concentrează pe modele de atribuire online-offline și pe măsurarea și optimizarea avansate prin intermediul unor funcționalități precum Display&Video 360, Search Ads 360, Analytics 360, Data Studio, Optimize 360, Surveys 360 sau Tag Manager 360. Aceste instrumente pot fi utiliate simultan și pot fi conectate pentru a genera rezultate și soluții complexe.

Pentru publisheri, compania a dezvoltat Google Ad Manager, o platformă care îmbină instrumentele disponibile pentru astfel de companii și care facilitează monetizarea conținutului publicat.

Odată cu rebranding-ul anunțat, Google implementează un sistem de reclame mult mai facil și prietenos cu business-urile mici și mijlocii, într-o cursă pe care Facebook a câștigat-o în ultima vreme, dat fiind interfața de reclame intuitivă și ușor de utilizat.

Funcțiile anunțate sunt benefice pentru clienți, recomandarea fiind ca aceștia să fie atenți la toate setările și funcțiile care sunt aproape integral automatizate în funcție de obiectivele prestabilite.

Din punct de vedere al branding-ului, schimbarea anunțată este una logică și necesară în contextul actual al marketing-ului online dat fiind faptul că majoritatea advertiserilor sau business-urilor mici și mijlocii nu știau care sunt toate modalitățile de promovare prin reclame (ex: Google Display, YouTube, App Installs etc.).

Articole Recomandate