Cum va arăta agenția viitorului în viziunea Google & ADCORE

În contextul dezvoltării tot mai rapide a marketingului online și a dinamizării activităților promovare online potențiale, paradigma de colaborare a brandurilor cu agențiile care dezvoltă și implementează strategii și campanii de marketing online se schimbă tot mai mult.

Google estimează că până în 2020, vor exista, la nivel global, peste 10 miliarde de dispozitive cu acces la internet, că investițiile în media digitale vor depăși investițiile în TV și medii tradiționale și că aproximativ 70% din consumul de online va fi efectuat de pe dispozitive mobile. În același timp, fenomenul de „multi-screen viewing” se va dezvolta tot mai mult iar platformele de reclame vor pune la dispoziția advertiserilor mai multe formate de reclamă, în timp ce canalele media digitale vor fi tot mai fragmentate și granulate.

Ținând cont de aceste aspecte, atât brandurile locale cât și brandurile internaționale vor necesita tot mai multă expertiză online oferită de specialiști în diferite segmente și subsegmente ale marketingului online. În plus, companiilor le va fi dificil să internalizeze activitățile digitale în totalitate iar relația companiilor cu agenții și cu consultanți externi în industrie va intra într-un proces de redefinire și consolidare. La nivel de specializare, experții vor urmări evoluția profesională în domeniu, eficientizarea operațională va fi prioritizată iar specialiștii în industrie se vor orienta către dezvoltarea abilităților cu privire la big data, competențe creative avansate, content marketing strategizat.

Luând în considerare tendințele, Google estimează că agențiile de marketing online ale viitorului se vor concentra pe dezvoltarea internă în trei mari segmente: susținerea profitabilității, tehnologizarea internă și competențe holistice în industrie.

Eli Liberman, Strategic Partner Manager la Google a susținut la evenimentul AdCore Nederland o prezentare exhaustivă pe această temă, insistând pe o serie de puncte esențiale adresate în continuare.

Pentru a-și atinge obiectivele, agențiile au nevoie să-și diversifice fluxul de încasări astfel încât să-și asigure marjele de profit în orice context, să repoziționeze soluțiile oferite brandurilor pentru o comunicarea valorii oferite în colaborarea cu companiile (ROI, insight-uri, ROAS) și, totodată, să ofere servicii performance-based, urmărind cu atenție indicatorii de performanță. Astfel agențiile pot dezvolta o relație bazată pe încredere și pe transparență cu companiile din portofoliul acestora.

În plus, tehnologizarea devine o parte tot mai importantă a serviciilor oferite de agențiile de marketing online, care au nevoie să-și dezvolte infrastructuri integrate cu terțe părți și să permită automatizarea pentru a propune abordări diferențiate. Un alt element important este reprezentat de integrarea partenerilor specializați în tech pentru programmatic cu scopul de a optimiza profitabilitatea. De asemenea, utilizarea datelor pentru a îmbunătăți creativitatea și gândirea strategică devine importantă, eficientizând procesele și creșterea business-ului.

Pentru îmbunătățirea serviciilor oferite companiilor, agențiile trebuie să descopere și să angajeze persoane cu expertiză industrie și să faciliteze evoluția lor, integrând printre competențele acestora măsurarea și optimizarea rezultatelor pentru generarea de profitabilitate și pentru a oferi consultanță personalizată companiilor, abilitatea de a integra procese digitale în sistemele interne pentru a workflow-ul, aliniind totodată întreaga organizație la scopul comun și la procesele utilizate.

Consider că direcțiile de dezvoltare pentru agențiile de marketing online menționate sunt esențiale pentru creșterea profitabilității, fiind totodată valori cu care rezonez și pe care le urmez în dezvoltarea Dare Digital, agenția pe care o dețin.  Am optat pentru construirea unui ecosistem de resurse de top 360 în digital marketing pentru ca fiecare companie cu care colaborăm să aibă certitudinea că va lucra cu specialiști adecvați nevoilor acestora, cu orientare spre performanță și spre depășirea rezultatelor.