Content marketing și adaptarea sa strategică la specificul rețelelor sociale

Content marketingul reprezintă o componentă esențială a strategiei de marketing și de comunicare a brand-urilor și a companiilor și are diferite obiective aliniate cu strategia generală de business. Conținutul utilizat în procesul de marketing online poate susține dezvoltarea poziționării și a capitalului de brand, poate facilita creșterea ratelor de conversie și poate genera o rată mai mare de retenție sau loializare a clienților deja existenți. Pentru a-și atinge potențialul maximal, conținutul este adaptat și promovat pe diferite rețele sociale în funcție de specificul fiecăreia. Cele mai populare rețele sociale în România sunt Facebook, Instagram, YouTube și LinkedIn, acestea având și un număr semnificativ de utilizatori la nivel local.

Facebook înregistrează aproximativ 10 milioane de utilizatori în România, cele mai des întâlnit categorii de vârstă fiind cele cuprinse între 25-34, 35-44 și 18-24 de ani, procentele fiind similare atât în cazul bărbaților cât și în cazul femeilor. 22% dintre utilizatori petrec peste 5 ore pe zi accesând aplicația Facebook, în timp ce 21% dintre aceștia petrec 3-4 ore pe aplicație iar 39% între 1-2 ore. În medie, utilizatorii petrec aproximativ 166 de minute pe zi pe Facebook.

Luând în considerare numărul tot mai mare de utilizatori ai rețelei sociale, cantitatea semnificativă de informații disponibilă pe platformă și diminuarea reach-ului și a rezultatelor organice obținute de paginile de business care activează pe Facebook, este recomandat ca brand-urile să creeze conținut relevant din punct de vedere strategic, oferind totodată plus valoare audienței vizate și fiind targetat specific în funcție de fiecare etapă din funnel-ul de marketing (vizibilitate, influențare, vânzare, loializare).

Instagram înregistrează peste 1 milion de utilizatori în România și este rețeaua cu cel mai ridicat engagment înregistrat de cei care dețin conturi active, fiind cu preponderență concentrată pe conținut vizual (fotografii, video-uri atât în platformă cât și în IGTV, stories etc.). 3% petrec aproximativ 5 ore pe Instagram, 3% petrec între 3 și 4 ore, 8% petrec 1-2 ore iar 22% petrec sub o oră. În medie, utilizatorii petrec aproximativ 72 de minute pe zi pe Instagram.

Pentru a genera rezultatele scontate și pentru a crea o comunitate implicată pe Instagram, este recomandat ca brand-urile să creeze conținut specific pentru această platformă utilizând vizualuri de o calitate superioară, să gândească proiecte video verticale pentru IGTV sau Stories, să utilizeze diferite formate (postări carousel sau video-uri de 60 de secunde) și să adauge copy-uri scurte și hasshtag-uri relevante în urma unui research (hashtag-uri specifice industriei și hashtag-uri populare pe segmentul de activitate).

YouTube înregistrează aproximativ 800.000 de conturi în România care produc lunar 150.000 de video-uri. Cele mai active industrii pe YouTube sunt reprezentate de gaming (27,5%), entertainment (22,6%), vloggeri generaliști (12,6%) și muzică (8%). În ceea ce privește obiceiul de consum, 8% dintre utilizatori petrec peste 5 ore pe YouTube, în timp ce 15% petrec între 3 și 4 ore, 30% petrec 1-2 ore iar 28% petrec sub o oră. În medie, utilizatorii petrec aproximativ 103 minute pe zi pe YouTube.

Pentru a atrage o comunitate care să urmărească în mod activ canalele de YouTube ale brand-urilor, este recomandat ca videoclipurile create să transmită mesaje de brand semnificative de maximum 2-3 minute și să includă conținut relevant pentru industrie (știri din industrie, noutăți ale companiei, produse sau servicii noi), review-uri, trend-uri din segmentul de activitate sau prezentări interactive a culturii organizaționale sau echipei. Aceste subiecte creează un sentiment de autenticitate pentru brand în viziunea publicului țintă.

LinkedIn înregistrează peste 2 milioane de utilizatori în România, rețeaua fiind cu preponderență utilizată pentru recrutare și pentru managementul pipeline-ului de vânzare. La nivel de consum, 1% dintre utilizatori petrec peste 5 ore pe rețeaua socială, 1% petrec 3-4 ore, 2% petrec 1-2 ore iar 6% petrec sub o oră. . În medie, utilizatorii petrec aproximativ 46 de minute pe zi pe LinkedIn.

Conținutul adecvat pe această rețea socială este unul orientat spre afaceri, companii, management, spre diferite verticale de businss sau HR și este recomandat ca acesta să fie publicat cu preponderență direct în platformă (LinkedIn Pulse) pentru a genera engagement din partea utilizatorilor. Este important ca diferitele subiecte abordate în conținutul publicat pe LinkedIn să susțină poziționarea de brand, fie că este vorba despre text fie că este vorba despre video și să credibilizeze sau să construiască autoritate pentru companie sau persoana publică activă pe platformă.

Mai multe informații despre cum poți construi conținut relevant din punct de vedere strategic pentru a susține atingerea obiectivelor de business oferind plus valoare audienței puteți afla participând la WeContent, conferința de content marketing a României. Evenimentul va avea loc pe data de 1 noiembrie, la Cinema Moviplex (în Plaza România) și va reuni o serie de specialiști din România și internaționali care vor oferi tips&tricks cu privire la dezvoltarea unei strategii de conținut eficiente.

Articole Recomandate