Impactul anunțurilor din cadrul conferinței F8 asupra brand-urilor

În luna mai a avut loc F8, conferința anuală de două zile organizată de Facebook, ce reunește developeri și antreprenori care dezvoltă produse și servicii utilizate ulterior în această platformă. Mark Zuckerberg a insistat în timpul discursului său pe responsabilitatea comună de a oferi o experiență cât mai sigură utilizatorilor și de a genera interacțiuni semnificative pentru aceștia, atât pe Facebook cât și pe Instagram, WhatsApp sau Messenger.

Tot la F8 au fost anunțate și o serie de noi funcții și funcționalități integrate în platforme și aplicații gândite să îmbunătățească experiența utilizatorilor. Printre acestea se numără:

Facebook

Clear History

Funcționalitatea de Clear History permite utilizatorilor să aibă acces și să șteargă istoricul de nagivare din platformă, oferind acestora un control mai mare asupra modalității în care le sunt folosite datele. Această funcție oferă și o privire de ansamblu asupra site-urilor și aplicațiilor care trimit date către Facebook, utilizatorii având opțiunea de a șterge o parte dintre aceste informații, fapt care va influența relevanța conținutului afișat.

Funcția de Clear History este conformă cu reglementările GDPR și este un următor pas necesar pentru a evita consecințe neplăcute sau urmări nedorite urmate de scandalul Cambridge Analytica. Această funcționalitate oferă un plus de siguranță în ceea ce privește datele personale ale utilizatorilor. Cu toate acestea estimez că majoritatea user-ilor nu vor ști de existența acestei funcții există în platforma de Facebook sau că cei care vor ști nu o vor utiliza în mod frecvent. Consider că un procent de 5-10% din totalul utilizatorilor de Facebook vor accesa această funcționalitate.

Share în Stories

Prin acest feature, utilizatorii vor avea posibilitatea de a da share unei poze, video, melodie sau scurt clip dintr-o altă aplicație atât în Facebook Stories cât și în Instagram Stories. Primele aplicații care se integrează cu funcționalitatea de Stories sunt Spotify, SoundCloud și GoPro, urmând includerea altor aplicații printre acestea.

Conținutul de tip Story devine popular pentru publicarea de informații și conținut, este mai facil decât un share pe profilul personal și, mai important, este disponibil doar timp de 24 de ore. Estimez un trend în a posta mai puține informații pe profilul personal și consider că acest tip de conținut perisabil se va dezvolta considerabil în următoarea perioadă.

Grupurile de Facebook

Cele mai recente statistici arată că 1,4 miliarde de persoane utilizează grupurile de Facebook în fiecare lună, urmând ca platforma să integreze un tab nou care să le sorteze într-un singur loc, să permită descoperirea altor grupuri relevante interacțiunea rapidă cu alte persoane din aceste comunități.

Totodată Facebook lansează și un plugin pentru grupuri care să permită adăugarea acestora pe website-uri și trimiterea de e-mail-uri pentru a solicita utilizatorilor să se alăture grupului brand-ului sau business-ului gestionat.

Această funcționalitate promite să rezolve două dintre problemele curente ale grupurilor de Facebook și anume identificarea lor inițială și management-ul acestora atunci când ești membru într-un număr mai mare de astfel de comunități.

Dating

Mark Zuckerberg a anunțat că Facebook dezvoltă un feature de dating integrat în aplicația de Facebook cu specificații proprii de securitate și protecție a datelor. Utilizatorii își vor putea crea un profil separat de profilul lor de Facebook iar alți utilizator le vor fi recomandați în funcție de preferințe, de interese comune și de prieteni mutuali.

Estimez că acest feature va genera concurență pentru Tinder și va ocupa o mare parte din teritoriul asociat site-urilor și aplicațiilor de dating. Consider că securizarea datelor și confidențialitatea acestora vor garanta succesul acestei funcționalități.

 

Instagram

Efecte AR (Augmented Reality) pentru Instagram

În ceea ce privește Instagram, la conferința F8 s-a anunțat un update AR care va permite developerilor să integreze efecte de acest în filtrele pentru fețe sau a celor de tipul world lenses. Cu ajutorul acestei funcții utilizatorii și creatorii de conținut vor putea genera imagini și video-uri personalizate pentru comunitățile acestora.

New Explore

Funcționalitatea va permite utilizatorilor să descopere mai ușor informațiile de care sunt interesați și va organiza conținutul în canale cu subiecte relevante astfel încât fiecare persoană care deține un cont de Instagram va putea naviga mai ușor printre temele de interes pentru aceștia.

Consider că funcția de New Explore va mai diminua influența hashtag-urilor și va pune mai mult accent pe inteligența artificială în analiza fotografiilor postate în platformă.

 

Messenger

AR pentru platforma de Messenger

Facebook va integra o funcționalitate care va permite brand-urilor să utilizeze efecte AR pentru Messenger specifice brand-ului sau business-ului. Acest feature va fi lansat într-un circuit închis și va genera o interacțiune rapidă și feedback live cu privire la produse sau servicii. Developerii vor putea contribui la generarea unei experiențe plăcute pentru utilizatori care vor avea opțiunea de a-și personaliza produsele sau de a le testa în mod virtual, precum și de a avea acces la noi produse lansate de brand.

Consider că integrarea prin API de AR în Messenger are un potențial semnificativ și că garantează o experiență plăcută utilizatorilor și membrilor comunităților brand-urilor care pot experimenta în mod virtual calitatea serviciilor și a produselor oferite, contribuind în mod considerabil la decizia acestora de cumpărare.

În ceea ce privește WhatsApp, anunțurile din cadrul F8 nu au propus funcții adresate companiilor, estimarea fiind că acest segment de piață este în continuare dificil de abordat fără a risca un val de rezistență din partea consumatorilor individuali.

Pe lângă câteva modificari incrementale la Stories și grupuri sau alinierea legislativa la reglementările GDPR, Facebook testează viitoare piețe noi, tehnologia de tip augmented reality fiind cea mai în măsură să aduca beneficii practice pentru brand-uri și astfel noi revenue streams pentru companie.

Articole Recomandate