blog_top blog_left

5 motive sa faci trecerea la un profil Instagram for Business

Instagram este platforma adecvata pentru promovarea afacerii tale daca business-ul tau mizeaza pe impactul vizual ca parte din decizia de cumparare a clientilor.

Cei care activeaza in industria digital au nevoie de Instagram din zeci de motive, dar iti voi enumera doar 5, extrem de utile in strategia generala de marketing online, care iti vor raspunde la intrebarea „De ce sa trec la Instagram for Business?”.

1 Instagram for Business ofera statistici despre audienta

Instagram a introdus conturile de Business prin care brand-urile si companiile pot masura si analiza comportamentul audientei si ulterior construi si implementa strategii eficiente de crestere. Un profil Instagram for Business permite accesul la informatii despre fani, metrice despre postari. Poti urmari rezultatele postarilor tale cu ajutorul Instagram Insights, datele fiind disponibile doar din momentul in care ai profil de Business.

Odata ce incepi sa postezi pe contul tau nou de Business, vei observa, dupa aproximativ o saptamana, statistici privind followerii si interactiunea pentru fiecare postare in parte.

Ce tipuri de informatii poti afla din Instagram Insights

  • Impresii;
  • Reach (numar de utilizatori unici care au vizualizat postarile tale);
  • Numarul de vizite de profil;
  • Click-uri pe website (numarul de utilizatori care au dat click pe link-ul pe care l-ai inserat pe profil);
  • Demografice despre fanii tai (gen (M/F), varsta, localizare) si orele la care obisnuiesc sa fie activi pe Instagram

Poti vedea postarile tale ordonate in functie de numarul de impresii si poti filtra rezultatele in functie de tip de continut (fotografii sau video-uri), interactiuni (Impresii/ Reach/ Engagement/ Like-uri/ Comentarii) Interval (7 zile, 30 de zile, 3 luni, 6 luni, etc.).

Masurarea indicatorilor poate ajuta la optimizarea strategiei si, in consecinta, la generarea unor rezultate mai bune.

2 Instagram Ads – promovare platita, mai putin costisitoare

Tot ce trebuie sa faci e sa conectezi contul de Instagram de business cu cel de Facebook Ads si poti crea reclamele din platforma de Facebook. Sigur, ai posibilitatea de a crea reclame pe Instagram si din Facebook Power Editor sau din interfata de Instagram.

Atunci cand construiesti Ad-uri din platforma de Facebook, ai posibilitatea de a alege sa afisezi reclama si pe Instagram sau exclusiv pe Instagram. In aceste campanii, poti selecta majoritatea obiectivelor disponibile si pentru Ad-urile de pe Facebook.

Daca vrei sa construiesti reclame din interfata de Instagram, este necesar sa completezi informatiile referitoare la modalitatile de plata in prealabil. Daca ai legat contul de Instagram de cel de Facebook, platforma va prelua automat detaliile inserate in contul de Facebook.

Prin comparatie cu alte retele de socializare sau alte metode traditionale, promovarea pe Instagram este mai putin costisitoare. O campanie de marketing online derulata pe Instagram este mai putin costisitoare ca una derulata prin Google sau Facebook.

3 Clientii te pot contacta direct din Instagram

Odata ce treci la un cont de Instagram de business, clientii vor putea sa te contacteze direct prin Instagram: telefon, e-mail sau text.

Adauga numarul de telefon cand iti creezi contul de business, astfel incât utilizatorii sa te poata contacta telefonic direct din aplicatie atunci când apasa pe butonul „Call”.

Include adresa fizica a sediului tau pentru ca utilizatorii sa stie unde poti fi gasit. Atunci cand ei vor apasa pe „Get Directions”, aplicatia de Instagram le va deschide automat harta si vor fi directionati catre adresa respective (daca e un business offline).

Adauga emailul tau in contul Instagram, pentru ca utilizatorii sa iti poata trimite un mesaj direct din aplicatie in momentul in care apasa pe „Send Message”.

4 Incurajezi interactiunea cu brandul tau prin hashtag-uri

Hashtag-ul este un cuvant sau o sintagma care incepe cu semnul „#”, rolul lui fiind de a grupa un subiect in acelasi loc.

Hashtag-urile dezvolta o comunitate ce rezoneaza atat cu brand-ul pe care il reprezinti, cat si cu trendurile pe care le recomanzi, prin continutul pe care il postezi. Daca educi publicul sa foloseasca hashtag-ul propus de tine, poti sa obtii rezultate spectaculoase in ceea ce priveste interactiunea audientei tale cu brand-ul.

De exemplu, compania Huawei isi incureajeaza clientii prin diferite metode (inclusiv concursuri) sa foloseasca hashtag-uri cu numele telefonului Huawei pe care il detin. Hashtagul #huaweip9 a adunat aproape 500.000 de postari facute de utilizatori ai acestui model de telefon din toata lumea.

5 Poti umaniza business-ul tau folosind Instagram Stories

Instagram Stories este o functionalitate ce permite postarea de fotografii sau clipuri (de maxim 10 minute), cu o durata de viata de 24 de ore. Instagram Stories te ajuta sa publici continut „din culise” pentru a umaniza produsele sau serviciile pe care le oferi.  Poti desena, scrie, adauga emoticoane sau filtre povestilor tale.

Tot ceea ce este postat folosind Instagram Stories nu apare in newsfeed ci doar intr-o bara de meniu, in partea superioara. Povestile dispar dupa 1 zi insa tu poti salva fiecare astfel de moment inainte sau dupa ce il postezi.

Utilizatorii iti pot trimite mesaje directe din Stories iar tu poti vedea cine ti-a vizualizat povestile.

Sper ca te-am convins sa testezi Instagram for Business. Te asigur ca odata ce petreci timp pe platforma si studiezi oportunitatile si cum folosesc Instagram marile branduri, ideile de promovare vor curge de la sine. Daca ai intrebari, sunt aici sa-ti raspund. Scrie-mi un comentariu.

inapoi
blog_bot