blog_top blog_left

Care sunt platformele de social media preferate de marketeri

Cum vorbesc brandurile pe Facebook, Instagram, LinkedIn sau Twitter? Cui se adreseaza? Ce diferente exista intre B2C si B2B in termeni de comunicare online? Raportul despre industria de Social Media Marketing, creat de Social Media Examiner, ne da cateva raspunsuri.

Ce stim despre social media?

Social media ajuta brand-urile sa se apropie de consumatori si sa-si creeze o imagine profesionista. Asta necesita, insa, mult timp investit; drept pentru care 64% dintre marketeri petrec 6 ore sau mai mult pe social media intr-o saptamana, in vreme ce 41% folosesc platformele sociale pentru 11 ore mai sau mult pe saptamana. 19% dintre business-uri depasesc media, folosind social media timp de peste 20 de ore/saptamana.

Conform studiului desfasurat de Social Media Examiner, se pare ca exista o legatura intre timpul petrecut de un marketer pe platforme sociale si varsta lui. Drept urmare, cu cat este mai tanar, cu atat va petrece mai mult timp pe social media. Se pare ca dintre cei care petrec mai mult de 40 de ore pe saptamana pe LinkedIn, Facebook, Twitter sau alta platforma sociala, 54% au mai putin de 40 de ani. Asta nu inseamna ca marketingul pe platformele sociale este dedicat exclusiv tinerilor, ci mai degraba ca acestia manifesta un apetit mai mare catre aceasta industrie.

Ce platforme folosesc marketerii versus cele pe care le prefera

Platforme de social media folosie

In materie de platforme folosite, Facebook ocupa prima pozitie, dupa cum era de asteptat, raportat la numarul global de utilizatori. De asemenea, Twitter si LinkedIn completeaza topul, chiar daca, in Romania, Twitter nu a capatat amploare decat atunci cand a rulat Coca Cola o campanie pentru ei 🙂

De cele mai multe ori, comunicarea este integrata; un brand care alege Facebook, va comunica, eventual, si pe Twitter sau LinkedIn ca modalitate de completare a strategiei de comunicare. Iar atunci cand au fost invitati sa isi exprime preferinta in materie de platforma sociala, marketerii au raspuns clar si raspicat:

Cea mai importanta platforma sociala este

Astfel, Facebook-ul devine optiunea preferata a 52% dintre cei care folosesc social media pentru marketing, urmat de LinkedIn (21%) si Twitter (13%).

B2B versus B2C

Cand spunem business to business, ne referim la acele afaceri ce au pe post de clienti alte afaceri si care comunica intr-un mod mult mai profesionist si nisat. Atunci cand vorbim de business to consumer, facem trimitere la acele afaceri care comunica pentru persoane fizice, asa numitii „consumatori”. Mai detaliat, clientul este pentru B2C un individ bine conturat, in vreme ce pentru B2B, avem grupuri de indivizi, corporatii, alte companii. Asa ca, exista diferente interesante la nivel de comunicare intre B2B si B2C.

B2B si B2C in social media

Astfel, B2C se apropie de tendinta generala, optand in proportie de 65% pentru Facebook. Pe de cealalta parte, LinkedIn este preferat de 41% dintre marketerii B2B. Tone of voice-ul caracteristic B2B se potriveste cu personalitatea LinkedIn (profesionista, nisata), in vreme ce Facebook este ideal pentru B2C (personal, particular). Un insight interesant este urmatorul:

Despre ce vor marketerii sa afle mai mult

Desi LinkedIn si Facebook sunt folosite intensiv atat de marketerii B2B, cat si de cei B2C, se pare ca tot despre aceste platforme sociale se doresc mai multe informatii. 68% dintre marketeri spun ca vor sa stie mai mult despre Facebook, in vreme ce 62% opteaza pentru LinkedIn. Google + completeaza topul, cu 59%. Acest insight sugereaza faptul ca marketerii sunt mereu in cautare de informatii pentru a-si optimiza strategiile de comunicare.

Continut folosit versus continut preferat

La fel ca in cazul platformelor sociale, exista o mica diferenta intre ce se prefera si ce se utilizeaza in cele din urma. Astfel, in ceea ce priveste continutul folosit, avem urmatoarea statistica, conform careia vizualurile primeaza:

Tipuri de continut folosite in social media

In ceea ce priveste contentul preferat, din nou intalnim o rasturnare de situatie. Astfel, avem urmatorul top:

Tipuri de continut importante pentru marketeri

Blogging-ul este contentul cel mai apreciat de marketeri (45%), urmat de vizualuri (34%). De altfel, blogging-ul este preferat de marketerii B2B mai mult decat de cei B2C.

Din pacate, trend-ul continutului de calitate scris pentru brand-uri nu a ajuns, inca, si in Romania. Blogging-ul pentru brand-uri, asa cum se face el pe la noi, n-a depasit faza advertorialelor de slaba calitate.

Specificul afacerii transforma chart-urile, insa cu siguranta putem concluziona faptul ca Facebook si LinkedIn, urmate de Twitter si Google +, domina scena. Platformele sociale sunt un mediu de comunicare tanar; poate de aceea tinerii sunt cei care petrec cel mai mult timp facand marketing in social media. Marketerii B2B au anumite obiective de comunicare, in vreme ce B2C se orienteaza catre o cu totul alta strategie. Punand cap la cap toate aceste aspecte, vom putea observa multe diferente, insa si un lucru comun: prezenta pe social media, ca parte a strategiei de marketing, este obligatorie!

Despre studiu

Esantionul studiului cu privire la marketingul facut pe social media este format in principal din persoane cu varsta cuprinsa intre 30 si 59 de ani, preponderent din industriile de publicitate si marketing. In ceea ce priveste genul respondentilor, avem un numar mai mare de femei (58%) decat barbati (42%).

Femei vs barbati in social media

Toti cei care au raspuns sunt originari din tari cu traditie in marketing, precum Statele Unite ale Americii (52%), Anglia (9%), Canada (6%) si Australia (5%).

Tari studiu social media

inapoi
blog_bot