blog_top blog_left

LinkedIn si brandurile: e momentul sa-ti completezi profilul?

Desi LinkedIn e din ce in ce mai popular in Romania pentru head-hunting, multi marketeri se intreaba daca ar trebui sa-si includa platforma profesionala in planurile pe 2016.

LinkedIn – cifre si directii

LinkedIn inseamna business bine conturat prin definitie. Inca din anul 2003, de la lansarea sa, LinkedIn a parcurs cu pasi marunti, insa siguri, drumul spre suprematia globala din punctul de vedere al networking-ului profesional. In prezent, LinkedIn numara aproximativ 1,7 milioane de utilizatori in Romania. Un numar deosebit, avand in vedere ca titanul Facebook are aproape 8 milioane de conturi.

Scopul platformei consta in facilitarea, pe de-o parte, a relatiei B2B, a celei dintre business-uri si audientele lor, iar pe de cealalta parte, in usurarea modului in care angajatorii pot lua legatura cu posibilii angajati. Pentru oamenii de HR, insa in general, pentru toti cei dispusi sa plateasca pentru un serviciu imbunatatit, exista si LinkedIn Premium, care ofera posibilitatea anularii unor restrictii, precum contactarea unor persoane din afara retelei proprii.

Ce poate face LinkedIn pentru un brand? Planificarea strategiilor.

LinkedIn, in principiu, este folosit pentru cateva directii simple, in jurul carora se poate construi strategia de comunicare. Conform lui Cowlyn si Chaffey, avem:

  • Cresterea brand awareness-ului;
  • Generarea de lead-uri;
  • Stabilirea unei conexiuni cu publicul;
  • Obtinerea unor date relevante pentru cercetare;
  • Cresterea interactiunilor cu consumatorii;

De aici, deriva si cateva recomandari cu privire la strategia pe care un brand o poate aborda:

  • Comunicarea trebuie sa fie personalizata prin imaginea de cover si descrierea paginii, pentru ca audientele sa recunoasca identitatea brandului cu usurinta;
  • Angajatii-cheie trebuie sa fie listati pe pagina de LinkedIn, pentru ca aspirantii la posturile brandului sa poata sa vada un exemplu demn de urmat si sa fie impulsionati sa aplice;
  • Brandul trebuie sa posteze noutati in mod constant, pentru a mentine captivata atentia publicului. Conform unor studii, se pare ca 20 de postari pe luna, adica o postare in fiecare zi lucratoare a saptamanii (no weekends!), sunt suficiente pentru a ajunge la 60% din audienta;
  • Se pare ca peste 50% dintre consumatorii de LinkedIn cauta informatii cheie din industriile de care sunt interesati. Cu alte cuvinte, daca brand-ul tau are acces la informatii exclusive din industrie pe care le poate impartasi, acestea ar putea fi o sursa buna de continut.

Totodata, atunci cand recomandarile de strategie sunt bine conturate, acestea trebuie puse in practica tot in urma unei planificari bine puse la punct. Content-ul trebuie sa fie planificat cu grija, de la natura sa, la orele de postare si pana la scopul primar pentru care este distribuit. Asadar:

  • Cat? Dupa cum am mentionat anterior, o postare pe zi, in timpul zilelor lucratoare, este suficienta pentru a ajunge la 60% din target, la sfarsitul lunii.
  • Cine? Nu iti trebuie diploma pentru a posta pe LinkedIn insa, cu siguranata, trebuie sa fii up-to-date cu toate statisticile si cifrele ce tin de frecventa postarii. Keep it short and simple ar trebui sa fie crezul oricarei persoane care construieste si implementeaza o campanie pe LinkedIn. De asemenea, orice business  poate sa se ocupe in-house de gandirea si implementarea strategiei, asta daca exista suficient timp. In caz contrar, exista optiunea agentiilor specializate.
  • Cand? Potrivit unor studii recente, se pare ca ora ideala pentru postari pe LinkedIn ar fi 8:14 a.m. (sursa). Iar asta este simplu de inteles, avand in vedere ca atunci incepe o zi de lucru, fie ca ne referim la drumul catre job sau activitatile profesionale propriu-zise.

Amplificarea campaniilor derulate pe LinkedIn

Nu vom vorbi despre LinkedIn ads (pentru ca lor li se cuvine un articol separat), ci mai degraba despre modalitatile organice de crestere. Cu alte cuvinte, odata lansata pagina de LinkedIn si respectate directiile mentionate anterior, exista mai multe sfaturi pe care orice business le poate lua in calcul, pentru a creste vizibilitatea paginii, precum si gradul de engagement cu continutul distribuit:

  • Realizarea unei conexiuni intre pagina de LinkedIn si cea de Facebook (cross channel). Cu alte cuvinte, publicitatea facuta paginii de LinkedIn pe Facebook poate genera un numar mare de noi followeri, la preturi mai rezonabile decat prohibitivele LinkedIn ads;
  • Email marketing-ul e o cale foarte buna de a anunta lansarea brand-ului pe LinkedIn. Iti recomand sa „vinzi” noua prezenta in social media mai intai intern, angajatilor cheie, si apoi extern, potentialilor clienti din zona B2B.
  • Contul Premium poate fi folosit pentru a ajunge la LinkedIn Influencers. Acestora este recomandat sa le trimiteti comunicate de presa cu un grad mare de continut relevant si targetat;
  • Custom audiences. Din pacate, LinkedIn nu are aceasta functionalitate, dar… am gasit o functionalitate aici, prin care o lista de contacte poate fi foarte usor exportata, salvata intr-un fisier CSV si folosita pentru Facebook ads custom audiences. Cu un anunt cross channel bine gandit, s-ar putea sa cream buzz-ul dorit atat pe LinkedIn, cat si pe Facebook.

Prezenta activa in grupurile LinkedIn

Grupurile de pe LinkedIn nu sunt un simplu gimmick, ci mai degraba o facilitare a comunicarii si a cresterii gradului de recunoastere de catre public a paginii. Exista grupuri publice si grupuri private. In vreme ce pe grupurile publice, comunicarea poate fi facuta sub forma unor comunicate de presa, informative si obiective, pe grupurile private, brand-ul poate comunica lucruri mai apropiate de interesul celor cu care vorbeste. Astfel, poate posta articole relevante pentru acele persoane din grup, raportate, insa, si la specificul brand-ului.

In loc de concluzie, iti recomand sa iti faci brandul cunoscut pe LinkedIn chiar de azi! Inca nu sunt multe pagini de brand romanesti prezente pe platforma, dar eu cred cu tarie ca vor fi din ce in ce mai multe in urmatorii 2 ani si ca, in acest moment, e una din oportunitatile de comunicare online ale momentului.

PS: in cazul in care te-am convins, poti incepe aici

 

inapoi
blog_bot