La ce te ajută rapoartele Geo-Location din Google Analytics

Rapoartele geografice (Geo Location) din Google Analytics te pot ajuta astfel:

  • Să validezi calitatea traficului – poți detecta foarte rapid traficul suspicios sau irelevant de pe site-ul tău;
  • Să extragi insight-uri de business – poți afla informații despre țările sau regiunile în care vânzările sau conversiile tale (nu neapărat online) sunt mai eficiente sau mai slabe, astfel încât să poți direcționa bugetele de marketing;
  • Să obții statistici (sau chiar studii de piață) din domeniul tău de activitate.

Calitatea traficului

Dacă analizăm fiecare țară în parte, observăm că Bounce Rate-ul se învârte în media site-ului. În România este un pic mai mic, însă în UK, Italia și Germania este în media site-ului, însă observăm ceva atipic la Thailanda, unde Bounce Rate-ul este de 93%. Dacă mergem mai departe, observăm că avem țări din aceeași regiune (Laos, Vietnam), cu un Bounce Rate foarte mare, număr de pagini pe vizită mult sub media site-ului, timp pe site sub medie și nicio vânzare. Acest lucru se poate întâmpla fie din cauza traficului fals sau suspicios, fie din cauza unor campanii nepotrivite.

Raportul de țări

În cazul site-ului analizat, rata de conversie pe România se încadrează în media site-ului, însă sunt și câteva țări cu o rată de conversie mai mare, cum ar fi UK sau Spania, sau altele cu o rată de conversie mai slabă, cum sunt Italia, Germania sau SUA. În funcție de aceste cifre, se poate opri promovarea în anumite țări sau se pot investi bugete mai mari în alte țări.

Trecând mai departe, la click pe o anumită țară, poți vedea regiunile din zona respectivă. În România, vedem traficul pe fiecare județ în parte, împreună cu informațiile legate de calitatea traficului și de vânzări.

Îți recomand să urmărești atent rapoartele geografice din Google Analytics, să fii atent la țările din care vine traficul pe site-ul tău și la calitatea traficului respectiv, și ulterior la județele sau regiunile din România (sau din alte țări) din care provine traficul sau din care vin vânzările. Poți economisi între 15% și 30% din bugetul tău de marketing doar analizând aceste rapoarte. 

Dacă ai alte întrebări referitoare la acest subiect, lasă-mi un comentariu și îți voi răspunde în cel mai scurt timp.

Articole Recomandate