Cum setezi corect contul de Google Analytics în 5 pași

În cazul în care nu ai setat corect Google Analytics (GA) nu poți să fii sigur pe datele pe care le citești în acel cont și nu știi dacă te poți sau nu baza pe ele pentru a lua decizii de optimizare și îmbunătățire a strategiei tale de marketing online. Interpretând datele din Analytics, de cele mai multe ori, vei lua nu doar decizii de îmbunătățire a site-ului tău dar vei vedea că poți lua inclusiv decizii ca să-ți îmbunătățești business-ul. Nu vrei să riști ca acele decizii pe care le iei să fie bazate pe date eronate.

Sunt 5 pași pe care eu ți-i recomand să-i faci ca să setezi corect contul de Google Analytics. În video-ul de mai sus explic și practic fiecare pas în parte, dar am redat și un transcript, cu ideile principale:

 

Pas 1: Codul de tracking

La ce trebuie sa fii atent:

– să fie pozitionat în secțiunea de <head> de pe site-ul tău;

– să nu fie duplicat;

– să fie instalat pe toate paginile;

 

Pas 2: Conectează-te la Google Search Console

Google Search Console (GSC), fostul Google Webmaster Tools, are un rol foarte important în optimizarea SEO.

GSC se află în secțiunea de Acquisition și conține mai multe rapoarte. De exemplu, în raportul de Search Querys, odată ce ai instalat Google Search Console, poți vedea pe ce cuvinte a fost poziționat site-ul tău în motorul de căutare, câte afișări a primit, ce rată de click a avut cuvântul respectiv și pe ce poziție medie te-ai aflat. Pe baza acestor informații, analizând competitorii pe același cuvânt-cheie, îți poți îmbunătăți rezultatele SEO.

 

Pas 3: Fă legătura cu Google AdWords

Dacă folosești promovarea prin Google AdWords este foarte important să faci lucrul acesta pentru a vedea rapoarte detaliate despre traficul generat de GA pe site-ul tău. Cel mai mare beneficiu este că într-un astfel de raport vezi în același loc campaniile pe care le-ai făcut și rezultatele pe care le-au generat, împreună cu costul pe care l-ai avut pe fiecare campanie și venitul generat.

 

Pas 4: Activează rapoartele demografice

Google Analytics a devenit un instrument de măsurare matur în momentul în care a introdus rapoartele de date demografice, acum câțiva ani.

Rapoartele demografice pot avea o influență asupra optimizării site-ului, dar te ajută foarte mult să-ți înțelegi și business-ul.

Exemplul pe care îl dau cel mai des este cel al unui site de invitații de nuntă. Dacă ne uităm pe raportul de sexe observăm că, deși femeile vizitează mai mult site-ul de invitații de nuntă, rata de conversie este mult mai mică în cazul lor decât în cazul barbaților. Această informație este un insight de business, care arată cum se comportă în general utlilizatorii sau cumpărătorii afacerii respective și mai puțin o informație despre site-ul în sine. Informațiile demografice te pot ajuta să înțelegi comportamentul clienților tăi în general, nu doar a felului în care interacționează cu site-ul tău.

 

Pas 5: Setează filtre de trafic

Este necesar să faci această operațiune ca să exluzi traficul de la IP-urile din sediul tău, de la angajații tăi, dacă aceștia vizitează site-ul de acasă, de la furnizorii tăi, dacă știi că îți accesează des site-ul.

De exemplu, în zona de business to business, volumul de trafic pe site poate să nu fie neapărat mare, să spunem că este de 2000-3000 de vizite pe lună. Este posibil ca angajații business-ului respectiv să intre pe site de 4-5 ori pe zi și poate că sunt și furnizori care vizitează site-ul din anumite motive zilnic, dar nu au comportamentul de cumpărător. Dacă înmulțești aceste vizite ale angajaților și furnizorilor cu 30 de zile pe lună poți ajunge să însumezi câteva sute poate chiar o mie de vizite.

Practic, un procent însemnat de 10-30% din traficul site-ului tău poate să vină de la oameni care au un comportament diferit față de cumpărători. Aceste statistici pot să-ți influențeze negative informațiile pe care le iei din Google Analytics, așă că recomandarea mea este să folosești filtre de trafic.

Sunt mai multe lucruri de făcut în momentul în care setezi un cont de Google Analytics însă dacă faci acești 5 pași, cu siguranță vei avea un cont mai bine setat decât majoritatea dintre competitorii tăi.

Articole Recomandate