Comunicarea brand-urilor în Social Media după schimbările din News Feed

Așa cum Mark Zuckerberg a anunțat la începutul anului 2018, prioritatea Facebook-ului devine facilitarea unor interacțiuni sociale mai semnificative în platformă, și nu afișarea conținutului relevant publicat de paginile oficiale. La nivel de afișare în News Feed, această modificare de algoritm aduce utilizatorii mai aproape de conținutul postat de prieteni și le arată și din ce în ce mai puțin conținut transmis de brand-uri sau de publicații.

Această schimbare de paradigmă a Facebook-ului a început la finalul anului 2017, odată cu introducerea secțiunilor „Pages Feed” și „Explore Feed”.  Accesând secțiunea „Pages Feed”, utilizatorii pot urmări conținutul publicat de brand-urile pe care le urmăresc. Secțiunea „Explore Feed” reprezintă un News Feed alternativ, cu conținut de la pagini pe care utilizatorii nu le urmăresc dar care ar putea fi interesante pentru ei în funcție de activitățile și interesele afișate pe Facebook.

În prezent,  News Feed-ul principal include, în proporție de 90%, conținut de la utilizatorii din lista de prieteni și reclame, ceea ce generează scăderi considerabile în reach-ul organic înregistrat de paginile de brand sau de companie, reach care a ajuns la un minim istoric.

Sfatul meu pentru administratorii de pagini de brand sau de companie este să-și convingă fanii să selecteze opțiunea „See First” pentru ca postările paginii să fie afișate primele în News Feed și să creeze conținut informațional cu valoare adaugată și cu șanse de share. În acest mod, atunci când un utilizator dă share unei postări de pe această pagină, sansele postării de a fi afișată în News Feed într-un mod organic vor crește considerabil.

Conform noului algoritm, postările zilnice care nu oferă informații relevante pentru utilizatori și care sunt afișate unui număr redus de utilizatori nu generează rezultate pe termen lung. Pentru atingerea obiectivelor, recomandarea mea la nivel strategic este dezvoltarea unei liste cu mai puține livrabile de conținut, dar care punctează mult mai bine subiectele importante din poziționarea business-ului sau brand-ului.

Numărul de fani sau numărul de followers ai unei pagini au devenit vanity KPIs. Sfatul meu este să nu urmărești în continuare obiective precum creșterea acestor numere, ci să te concentrezi pe transmiterea mesajelor adecvate către audiențele corespunzătoare și să promovezi fiecare postare către segmente targetate strategic și granulat.

Pentru că ajută la definirea audienței existente, la descoperirea unor publicuri similare și permit rularea reclamelor la prețuri mai mici, iar pentru că fanii vor genera un engagement mai mare și un cost pe reclamă mai redus, comunitățile deja construite în jurul unui brand nu sunt de neglijat.

La nivel de concluzii, recomandările mele atât pentru administratorii de pagini de Facebook cât și pentru cei care își manageriază business-urile pe această platformă, sunt înțelegerea nivelului scăzut al reach-ului organic al paginii de Facebook generat de aceste schimbări, adaptarea rapidă și alocarea unor investiții în bugete de promovare pentru atingerea obiectivelor și, nu în ultimul rând, publicarea unui conținut informațional relevant și util pentru obținerea unor rezultate organice.

În plus, atât grupurile de Facebook alcătuite în jurul unui brand sau în jurul unei inițiative cât și reclamele bine construite și targetate cât mai segmentat, utilizate ca instrumente de Social Media, devin alternative în strategiile de brand pentru atingerea obiectivelor.

Articole Recomandate