Cele mai frecvente greșeli în Social Media

Prezența unui brand pe rețelele sociale este esențială, Facebook și Instagram de exemplu reprezentând două instrumente care pot ajuta orice marketer să îşi crească rapid afacerea. Este foarte important ca cei care se ocupă de conturile de Social Media să fie flexibili şi să îşi adapteze serviciile la dinamica pieţei. Pentru a avea o strategie cât mai relevantă și profesionistă, îți voi enumera câteva greșeli pe care le fac cei care administrează conturile de Facebook sau Instagram ale diverselor branduri:

1. Acordă mai multă atenție cantității în detrimentul calității

Chiar dacă ai avea multe de comunicat pe Facebook, îți recomand să selectezi cu atenție informația pe care vrei s-o distribui. Un număr mare de postări nu înseamnă neapărat și rezultate mai bune decât un număr redus de informații publicate pe pagina de Facebook a business-ului tău, care să rezoneze cu fanii tăi.

Este bine să te concentrezi pe calitatea conținutului pe care îl postezi și nu pe numărul de postări, întrucât vei stârni mai multe reacții și o implicare mai mare din partea utilizatorilor în momentul în care vei oferi informații care îi interesează.

Companiile care aleg să se promoveze în social media nu trebuie să se bazeze pe un număr ridicat de mesaje emise pe platformele de socializare, ci pe urmărirea şi culegerea de informaţii pentru a înţelege care sunt dorinţele şi preferinţele consumatorilor.

Indiferent ce strategie, campanie sau postare gândești, trece-o prin filtrul clientului. Întreabă-te dacă informația îl va interesa. Dacă tu ai fi în locul său, ai da “like” sau ai lăsa un comentariu? Dacă răspunsul este negativ, mai bine nu faci postarea.

2. Se promovează pe toate canalele de social media

Fiecare platformă socială pe care se desfășoară activitatea ta implică timp și efort suplimentar, necesare la crearea de conținut personalizat pentru platforma respectivă.

Este bine să te documentezi înainte de a alege să te promovezi pe o platformă socială sau pe alta, să ții o evidență a profilurilor de social media pe care le ai deja și să iei în considerare doar canalele care funcționează cel mai bine pentru afacerea ta. Dacă te axezi doar pe platformele de social media care se potrivesc afacerii tale, vei avea mai mult de câștigat decât dacă îți pierzi timpul și resursele promovându-te pe rețele sociale care sunt irelevante pentru business-ul tău.

3. Postează același conținut pe toate platformele sociale

Platformele sociale sunt utilizate diferit. Dacă pe Twitter postările text funcționează pentru că așa a fost gândită să funcționeze platforma, când postezi pe Facebook un simplu text, îți asumi riscul de a genera foarte puține reacții. Instagram este un serviciu online de photo și video-sharing și conectează utilizatorii în primul rând prin poveștile vizuale. Hashtag-urile pot contribui la creșterea succesului postării tale pe Instagram, dar nu au același efect pe Facebook.

Dacă te promovezi pe mai multe canale online, îți recomand să personalizezi postările pentru fiecare platformă de social media în parte și să eviți să distribui același mesaj sau același banner peste tot.

4. Nu crează o relație cu clientul înainte de a încerca să îi vândă ceva

Tehnicile agresive de vânzare nu dau rezultate bune în social media. Înainte să vinzi pe Facebook trebuie să îți construiești o comunitate de fani care sunt interesați de produsul tău, să interacționezi cu ei, să le oferi informații relevante, să le câștigi încrederea.

Dacă obișnuiești să postezi doar poze cu produsele și ofertele tale, utilizatorii se vor plictisi, te vor ignora și nu vor mai interacționa cu postările.

5. Distribuie doar conținut propriu

Distribuirea de conținut de calitate de pe alte pagini relevante pentru publicul tău va duce la îmbunătățirea gradului de vizibilitate a brand-ului și la creșterea numărului de fani. Sunt șanse mari ca postările pe care le distribui să ajungă la persoane care nu au auzit niciodată de brand-ul tău și care ulterior vor da Like paginii tale.

6. Nu folosesc conținutul generat de utilizatori

Conținutul generat de utilizatori variază de la videoclipuri, la imagini sau comentarii despre produse. Rating-urile și review-urile sunt cele care au cel mai mare impact asupra brandurilor, până la punctul în care, dacă ele nu există, produsul ar putea părea suspicios consumatorilor. Conținutul generat de utilizatori nu poate fi controlat, însă poate fi încurajat activ de către branduri. Are o influență uriașă în fazele incipiente pe care le parcurge consumatorul, de explorare și descoperire, iar marketerii profesioniști îl folosesc pentru a atrage noi clienți.

7. Nu postează conținut video

Distribuirea de conținut video pe Internet a crescut uimitor în ultimii ani. Vorbim de un trend care nu este deloc nou, dar care este mai puternic ca niciodată. Toate rețelele sociale își prioritizează conținutul video și vor continuă să facă acest lucru.

Clipurile din social media generează mai multe share-uri decât conținutul de text și imagini și au un reach mult mai bun. Video-ul s-a dovedit a fi una dintre cele mai eficiente metode de comunicare, în special pentru branding și engagement. Cei de la Reuters afirmă că utilizarea de conținut video va crește de 14 ori în următorii 5 ani, iar 70% din el va fi consumat de pe dispozitive mobile.

Ideal este să postezi pe pagina ta conținut video original însă, dacă vrei să distribui un clip de pe YouTube de exemplu, îți recomand să-l descarci înainte și să-l urci in platforma de social media.

8. Nu targetează postările către audiențe relevante

Targetarea, deși înseamnă limitare, mai înseamnă și faptul că mesajul tău va ajunge la publicul relevant, crescând astfel șansele de a genera reacții și interacțiune. Prin limitarea postărilor tale numai la publicul relevant, sunt șanse mari ca Facebook să îți prioritizeze mesajele și să le afișeze mai des. Acest lucru este util în special pentru business-urile locale, care au un public țintă dintr-o anumită zonă.

De exemplu, dacă ai un eveniment în Brașov și vrei să faci o postare pe pagina de Facebook care are fani în  toată țara, este mai relevant să targetezi doar audiența din Brașov. Când vei face postarea vei vedea o iconiță sub forma unei ținte, ca în imaginea de mai jos.

Atunci când dai click pe această iconiță, vei observa că poți alege din mai multe opțiuni de targetare, în funcție de sex, vârstă, locație, interese. Facebook îți va arăta automat câți membri ai publicului tău se încadrează în criteriul ales.

Postarea va apărea doar în News feed-ul celor care se potrivesc criteriului impus de tine însă, atunci când accesează direct pagina ta, atât cei targetați cât și ceilalți vor vedea mesajul tău.

Dacă vei targeta postările din social media către publicul relevant, vei scădea numărul de unlike-uri al paginii tale. În momentul în care postezi conținut irelevant pentru anumiți membri ai publicului tău, vei deveni neinteresant pentru ei și riști să nu mai dorească să urmărească pagina ta.

9. Nu promovează postările care performează bine organic

Rata de engagement a postărilor existente este un bun indicator al succesului lor. În general, dacă o postare performează bine organic, va genera rezultate bune și dacă plătești ulterior ca să o promovezi.

În Facebook și Instagram, de exemplu, te poți uita în Insights la Rata de Engagement a postărilor. Daca o postare are o rată de engagement bună- peste 7%, cum e în exemplul de mai jos, înseamnă că ai creat un conținut de calitate, care generează reacții din partea utilizatorilor, așa că merită promovată.

10. Nu răspund la întrebările utilizatorilor

Utilizatorii care interacționează cu un brand pe social media au mai multe șanse să cumpere un produs de la brand-ul respectiv. Concluziile unui studiu realizat de Sprout Social anul trecut, legate de influența serviciului de customer service în social media, sunt următoarele:

  • 73% dintre utilizatori declară au avut o experiență negativă cu un brand în social media;
  • 1 din 3 utilizatori alege să cumpere de la concurență dacă un brand nu răspunde la mesajele lăsate pe platforma de socializare;
  • Utilizatorii sunt dispuși să aștepte maxim 4 ore ca să li se răspundă la un mesaj în social media, în timp ce timpul mediu de răspuns al companiilor este de 10 ore;
  • 75% dintre utilizatori sunt dispuși să distribuie în social media o experiență pozitivă cu un brand;
  • 65% dintre utilizatori au declarat că sunt deschiși să devină loiali unui brand dacă li se răspunde la mesajele lăsate în social media.

Indiferent de ce rețea de social media alegi, încearcă să oferi brandului tău personalitate, să-l animezi, pentru ca utilizatorii să fie mai deschişi la reacții și interacţiune.

Îți recomand să ții cont de greșelile enumerate în articol  atunci când îți construiești strategia de social media pentru contul tău. Cu cât te vei implica mai mult și vei testa diverse metode de a atrage fanii, cu atât îți vei putea îmbunătăți strategia. Dacă ai altă părere sau vrei să-mi adresezi o întrebare, te invit să-mi lași un comentariu.

 

Articole Recomandate